دل نوشته ای برای کربلا بر گرفته از ذهن خودم
از برای کربلا مرغ دلم پر می زنه
یادتو همیشه توی قلب هر مردو زنه
رفقام دونه دونه میان به کربلای تو
چی میشه منم بشم قاطی نو کرای تو ……..
السلام علیک یا ابا عبدالله……
اقاجان این
روزها بوی کربلایت می اید در دلم عجب غوغایست اری: انگار به دنبال جایی می گردد که بغض خویش را خالی کند ؛ بی بهانه می گویم دلم پر می زند برای دیدن صحن سرای تو؛ پی پرده می گوییم دلم تورا می خواهد؛ می دانی روزها ولحظه هایم را به عشق دیدنت کوک کرده بودم به امید ان روزی که تورا ببینم و قدم هایم را نذر بین الحرمین تو کنم وعقده ها ی دلم را پیش تو باز کنم اما حیف که از قافله ی عاشقانت جاماندم ؛ اقای مهربانی ها ؛اقای خوبیها می دانم که بنده ای روسیاهم وچشم من لیاقت دیدن صحن سرای تو را ندارد ؛چشم من کجا و سرای بی منتهای تو کجا”
اقا جان این روزها دلم بدجور تنگ شده برای دیدنت ؛ احساس خفگی می کنم دراین حجم تاریک دنیا دلم جایی مثل صحن وسرای تورا می خواهد اما حیف قلب سیاه من کجا و گلستان باصفای تو کجا ؟اقا جان اشک در چشمانم غوغایی دارد چرا که وقتی زائرانت را می بینم که قلب خویش را به دست گرفته اند وبه سوی تو این چنین مشتاقانه پرواز می کنند حسرتها بر دلم می نشیند. من کجا و سیل انبوه عاشقانت کجا ؟اقا جان این روز ها سر گردانم؛ بدجور؛ سرگردانم کردی حسین زهرا(س). باشد: امسال هم گذشت باز این قلب را وعده دیدار می دهم می دانم که روزی مرامی پذیری.
مسافر جامانده از قافله ی کربلا
ما چقدر طاقت داریم ؟
ما چقدر طاقت داریم!
شرح حدیث از مقام معظم رهبری حضرت ایت الله امام خامنه ایی(مدظلله العالی)
قال علی (ع):انا وجدنا الصبر علی طاعه الله اهون من الصبر علی عذاب الله عز وجل …(امالی شیخ صدوق .ص )171
این صبر ؛صبر از معصیت است .در اینجا صبر به معنای خویشتنداری وگرفتن زمام ومهار نفس است .خویشتنداری کنید ازان عملی که طاقت عقاب انرا ندارید ان هم عقاب اخرت؟در مقابل قلیل من بلا الدنیا ومصیبتها (دعای کمیل )ما چقدر طاقت داریم؟در مقابل سختی هااصلا چیزی نیست در مقابل ان سختی ها یی که درقیامت برای مذنبین ومجرمین وعده داده شده .بنابراین ؛خویشتن را نگه دارید از ان عملی که طاقت عقاب ان عمل را نخواهید داشت :انا وجدنا !؛این (وجدنا)ی امیرالمومنین ؛روح بزرگ ؛ان انسان واتاکه متصل به عوالم غیبی والهی است ؛این (وجدنا)ی این مرد بزرگ وانسان عظیم خیلی معنا دارد .انا وجدنا الصبر علی طاعه الله اهون من الصبر عتی عذاب الله عزوجل .ما یافتیم؛فهمیدیم این را که صبر بر الهی اسانتر است از صبرو تحمل عذاب الهی .
;کیمای سعادت
عبادت بر مبنای محبت
انسان؛در اوج خدا خواهی ؛بر مبنای محبت ؛خدا را عبادت می کند .نه از ترس دوزخ ونه به طمع بهشت همان گونه که امام صادق (ع)درباره عبادت خود می فرمود :
(مردم ؛در عبادت خدای (غز وجل) برسه گروه اند :گروهی اورا به انگیزه پاداشش عبادت می کنند که این ؛عبادت ازمندان است وهمان طمع است ؛گروهی دیگر اورا از ترس دوزخ عبادت می کنند که این عبادت بردگان است وهمان ترس است ؛اما من خدای را به خاطر محبت به اوعبادت می کنم واین عبادت کریمان هست ومایه امن وامان به دلیل این سخن خداکه می فرماید:{وآنان ازهراس آن روزدرامانند}ونیزبه دلیل این سخن اوکه اگر خدا را دوست دارید( بگو که از من اطاعت کنید که شمارا دوست خواهد داشت وگناهان شمارا خواهد بخشید)وخداوند بخشاینده مهربان است بنابر این هر که خدا را دوست می دارد وهر که خداوند دوستش بدارد از وحشت روز قیامت در امان است
جناب شیخ ؛مکرر به دوستان توصیه می کرد که تلاش کنند تا در خدا خواهی به این نقطه برسند که چیزی جز غشق و محبت خدا انگیزه انها در عباد
ت ها نباشد
منبع :کیمیای محبت (یاد نامه مرحوم شیخ رجبعلی خیاط)
نویسنده:محمد ری شهری
اخلاقی
چون در نجف اشرف برای تحصیل مشرف شدم ؛از نقطه نظر قرابت وخویشاوندی گاه گاهی به محضر مرحوم قاضی شرفیاب می شدم
تایک روز در مدرسه ای ایستاده بودم که مرحوم قاضی از انجا عبور می کردند چون به من رسیدند ؛دست خود را روی شانه من گذاردند
و گفتند :ای فرزند !دنیا می خواهی نماز شب بخوان ؛اخرت می خواهی نماز شب بخوان.
منبع:از کتاب عطش از دستخط مبارک (ایت الله قاضی علیه رحمه)